Bulgaria in tranzit

Aventura a inceput la ora 02:22 noaptea (ora de bord a rulotei) cand am parasit curtea casei noastre pentru a ne trai viata cu adevarat ca nomazi. De data asta e cu adevarat “pe bune!” Am facut ce-am facut, ca am ajuns la prima destinatie la 02:22 (ora corecta, caci nu apucasem sa setez ora de iarna in  masina). Am simtit-o ca o bucla in timp, ca un reset: am lasat in urma vechiul mod de a fiinta si am luat-o spre alte directii. Am petrecut noaptea si urmatoarea zi langa Opera Comica pentru Copii, unde am participat cu fetele la lansarea cartii “Erus si Valea Iubirii” (impresia noastra despre carte o puteti citi AICI) si unde au avut parte de o ultima intalnire cu prientenii inainte de plecare.

Spre seara am luat soseaua sub roti si am ajuns in Giurgiu, unde am innoptat in parcare la Kaufkand – se pare ca este salvatorul nostru ori de cate ori nu stim unde sa gasim un loc de parcare incapator pentru autorulota. Parcarile lor sunt mari, luminate si cu ceva spatiu verde de care se bucura Luna din plin. In Giurgiu ne-am oprit pe la un cabinet veterinar pentru a-i face Lunei un ultim consult inainte de a iesi din tara; pui fiind (<3 luni) inca nu are facut vaccinul antirabic si atunci ar trebui avizul unui veterinar. La vama insa, granicerul nici macar nu s-a obosit sa se uite la fete, daramite sa mai intre inauntru ca sa intrebe de caine. Acelasi lucru s-a intamplat mai tarziu si la granita cu Grecia, asa ca stress-ul nostru legat de caine a fost nejustificat.

In Bulgaria ne-am oprit la Veliko Tarnovo, orasel pe care ne doream sa-l vizitam de foarte mult timp dar nu apucasem. Desi am prins zile destul de racoroase, ne-am simtit minunat si ne-am bucurat pe deplin de sederea aici. Am poposit in parcarea generoasa de la MiniBulgaria, sau cum ii ziceau fetele “Madurodam de Bulgaria” – un parc cu constructii in miniatura a celor mai reprezentative cladiri din Bulgaria, pe modelul celui vizitat in Olanda, in primavra (la o scara est-europeana, bineinteles).

In una din dimineti am vizitat Tsarevets, cetatea emblema a orasului si una dintre cele mai frumoase si iubite din Bulgaria, acolo unde in Evul Mediu si-au avut resedinta tarii bulgari. Cum fetele inca nu sunt pasionate prea tare de detalii istorice, ne-am bucurat de plimbarea pana in varf, alaturi de Luna pentru care a fost prima plimbare in lesa, in calitate de caine-calator.

Frigul ne-a alungat spre sud, asa ca ne-am continuat drumul spre Sofia. Ca intotdeauna insa, Bulgaria ne-a incantat si ne-a fascinat: cu soselele libere, tunelurile impecabile prin munti, oamenii mai relaxati si mai binevoitori.