Lalele de Olanda part.5

Stop 11 – Katwijk aan Zee

Ne-a placut atat de mult pe plaja, incat am hotarat sa o vedem si din alta localitate, apropiindu-ne ceva mai mult de Amsterdam. Am petrecut o noapte linistita pe faleza iar a doua zi la pranz am iesit pe plaja, unde la 20 de grade copiii olandezi erau echipati de apa: cu costume de baie, aripioare si jucarii gonflabile. Intr-un final ne-am dezmortit si noi (la nivelul solului ea chiar cald – nisipul era fiebinte si vantul nu se simtea) iar fetele chiar s-au dezbracat putin si au bagat si picioarele in apa … brrr… Cat ele au construit o fortareata din nisip cu Sorin, eu le-am facut din nou o inghetata de afine la camper pe care am savurat-o cu totii pe plaja.

Stop 12 – Amsterdam

Nu se putea sa venim in Olanda si sa nu bifam Amsterdamul, orasul lor emblema. Am parcat in zona Noord, mai industriala si aerisita de unde am putut lua feribotul gratuit peste raul IJ, direct pana in centru. Nu este Amsterdamul (cel putin centrul istoric) un oras prea potrivit pentru copii, dar am incercat sa facem slalom printre magazinele cu suveniruri deocheate si vitrinele de pe langa Catrierul Rosu pana in Vondelpark. Dar dupa atata mers pe jos nu am explorat prea mult, ne-am multumit sa stam pe iarba langa un ochi de apa ca si zecile de oameni de acolo. Pana acum in Olanda am avut parte de soare si vreme buna! La final ne-a atras o terasa cu specific columbian unde am baut suc proaspat de fructe exotice de care nici nu auzisem pana atunci: Lulo, Guanabana, Guava – toate cu un gust unic si incantator.

In a doua zi de vizitat Amsterdamul, norii si-au facut aparitia si dupa o plimbare prin centru unde nu ai parte de nici o toaleta publica ne-am saturat sa facem pe “proprietarii de catelusi”asa ca ne-am intors la camper. Asta nu inainte de a evita intrebarea: “Mami, de ce stateau doamnele alea in vitrine?” Nu am mai avut inspiratia si nici nu am simtit momentul potrivit. Cred ca e suficient ca a inteles cate ceva cum sta treaba cu “iarba vesela”. Plouati si inspirati de mirosurile specific olandeze amestecate cu cele internationale (cascaval proaspat, topit, prajit, gluten mirosind imbietor, cartofi sub orice forma, fripturi si gratare de tot felul pana la pizza, paste, mancare chinezeasca, indiana, vietnameza, argentiniana, greceasca, spaniola etc) am revenit la casuta noastra si ne-am delectat cu “shaorma” raw vegana scaldata in muuult guacamole. Noroc ca parcarea noastra era langa doua mari supermarketuri care aveau de vanzare fructe si legume din belsug (un lucru de care Olanda cu siguranta nu duce lipsa).

Stop 13 – Zaanse Schans

Mori de vant, casute traditionale , fabrica de ciocolata ce inmiresma totul in jur si … plaja amenajata pe malul unui canal. Fetele s-au balcit si s-au jucat in nisip iar adultii au facut plaja. La asa ceva nu ma asteptam in Olanda in luna mai!

Stop 14 – Eindhoven Revederea cu prietenii, fetele s-au jucat cu prietena lor. Ne-am plimbat prin parc si am hranit ratele, am admirat orasul linistit si ingrijit.