Lalele de Olanda part.4

Stop 9 – Keukenhof (Lisse)

Yupiiii! In sfarsit am ajuns in Olanda, dupa un drum relativ scurt de la Koln. L-am simtit mai dificil insa pentru ca am ratat intrarea la vreo doua benzinarii unde imi doream sa ma odihnesc. Desi par bine marcate pe autostrada, benzinariile impart de multe ori aceeasi iesire cu drumurile spre alte localitati si chiar cand esti pe breteaua de iesire trebuie sa tii drumul inainte, paralel cu autostrada ca sa dai de benzinarie pentru ca altfel te trezesti ca faci dreapta total si ajungi in balarii, ceea m-a costat vreo 30 km 🙁 Asta si probabil pentru ca ma incrancenasem sa gasesc locul perfect pentru un popas, asa cum gasisem dimineata unde am stat la o masuta, intr-o oaza de verdeata si am studiat un atlas al Europei cu fetele.

Am ajuns in localitatea Lisse unde se afla celebra gardina cu lalele si am campat direct la locatia pentru campere, pe malul unor canale, printre lanuri de lalele. Seara am numarat si erau vreo 30 de autorulote parcate in sir de-a lingul canalului. Am scos bicicletele si am facut o plimbare printre campurile de lalele dintre care multe fusesera culese deja ,insa am avut parte si de unele in plina floare. Am admirat si minunatele casute ale localnicilor, adevarate opere de arta peisagistica.

Aceasta excursie in Olanda vine la 10 ani de la anterioara mea excursie in Olanda care a fost chiar inainte de nunta si cumva vine ca o incheiere a unui ciclu, cu provocari si reechilibrari … A doua zi am mers pe biciclete vreo 2 km pana la faimoasa Keukenhof, cea mai frumoasa gradina de primavara din lume. De cum am pus piciorul inauntru mi-au dat lacrimile, realizand ca aceasta era materializarea intentiei mele de acum 10 ani: sa imi aduc copiii in aceste locuri (Sorin se pare ca nu a intrat in visul meu deoarece el a ramas sa lucreze in camper). A fost o experienta minunata, reconfortanta, inmiresmata … cred ca pozele vorbesc de la sine.

Stop 10 – Haga

De la Keukenhof am plecat spre Haga unde urma piesa de rezistenta a excursiei noastre: Madurodam, muzeul cu Olanda in miniatura. O experienta extraordinara pentru copii, de neratat daca treci prin Olanda. Pe langa casutele, palatele, castelele si catedralele care imitau in cel mai mic detaliu originalele, te cucereau detaliile vietii de zi cu zi: omuleti in miniatuta plimbandu-se cu bicicleta, stand la restaurante, barci si vapoare plimbandu-se pe canale, trenuri strabatand distante vaste pe sinele amplasate cam prin tot complexul. Te mai surprindea pe ici colo cate un peste imens aratandu-si gura flamanda de dupa vreun vaporas in trecere sau vreun pescarus asteptand sa fie hranit de catre turisti. Ce nu am remarcat data trecuta sau poate ca nici nu existau inca, au fost multiplele zone interactive in care copiii au putut sa experimenteze hands-on cum este sa incarci containere pe o barja lucrand in echipa, sa stingi un incendiu izbucnit pe un vapor de marfa, sa generezi energie eoliana, sa vezi cat cantaresti in roti de cascaval si multe altele. O mare parte a timpului fetele au stat la locul de joaca, in picioarele goale afundate in nisipul incalzit de soare. A da, era sa uit, pana acum am avut parte numai de zile insorite in Olanda … sper sa ne tina tot asa 🙂

O noapte am dormit langa Madurodam, iar a doua in port, langa marea Nordului (Scheveningen). Am petrecut o zi insorita dar racoroasa pe plaja, admirand windsurferii si viata agitata a plajei in mijlocul primaverii.